~Sahabat2~

Sunday, May 29, 2011

Andai ini takdir untukku...


hari2 y blalu...ku rasakan bg2 lambat...sehingga mnyesakkn nafasku...
ku berdoa...ku berharap..agar..hari2 y kulalui ini...hnyalah mimpi..
namun...harapanku...mmbuatkanku tersenyum..dan ketawa sendiri..
mana tidaknya...kerana ku tahu..ianya REALITI...bukanlah mimpi seperti yang ku harapkan..
aku mesti..dan pasti menerima segalanya.. dan hadapi hari2 ini dgn tabah..dan senyuman meskipun ianya tawar..
setawar hatiku...kdg2 ku terfikir...apakah hidup ini mesti ada pengorbanan...?
adakah..cinta, kasih sayang, persahabatan, keluarga..memerlukan pengorbanan?
dan..apakah sebenarnya erti PENGORBANAN?..


adakah ianya..ibarat buih...y kelihatannya sekejap...dn hadirnya hnyalah sbg perhiasan sementara?
knp mesti mlakukan pengorbann?
adakah pengorbann ini..hnya untuk mlihat org2 disekeliling tersenyum gembira sdgkan hati sndri luka parah...
persoalan demi persoalan...
dan pastinya..tiada jawpan...
krn....sebuah pengorbann..tiada nilainya...
dan..hanya org y bnr2 mnghargai..akan mngenl erti pengorbanan..
ya Allah..andai ini adalah suratan..takdir untukku...tabahkanlah hatiku..
lapangkan dadaku untuk mnerima ujianMu ini...jgnlah biarkan aku tersungkur lalu rebah...
jgnlah biarkan aku merintih dlm kegelapan krn aku bimbang..aku akan lupa siapa diriku...
ya Allah...ingatknlh aku akan pnderitaan..ujian2 y maha hebat bagi umatMu y terdahulu..
supaya aku akan sentiasa mampu tersenyum meskipun hatiku kian tawar..
supaya aku sedar..bahawa ujianMu ini..hnyalah secebis..
mungkin satu zarah berbanding ujian2 pd hambaMu y terdahulu..

ya Allah....aku sygkan org2 disekelilingku..
jgnlah bnrkn hatiku terus memendam luka ini..
krn aku bimbng..ia akan berubah mnjadi api kebencian..
ya Allah..ssungguhnya..aku amat takut akan penyakit hati..iaitu benci..
krn...ia akn mroskkn hati..
ya Allah....jadikanlah aku diantara hambaMu yang redha di ats setiap ketentuanMu..
krn aku yaqin dan pasti...La Yukallifullahu Nafsan Illa Wusa'ha...dan..setiap yang berlaku..
pasti..ada HIKMAHnya...

*Suara hati adalah pengorbanan iaitu mengenepikan diri sendiri atau ego kepada tujuan, perjuangan atau prinsip yang lebih tinggi. Pengorbanan sebenarnya bermakna melepaskan sesuatu yang baik untuk sesuatu yang lebih baik. Tetapi di dalam pemikiran orang yang melakukan pengorbanan, sebenarnya tiada pengorbanan berlaku ianya hanya untuk sipemerhati ianya satu pengorbanan.

No comments: