~Sahabat2~

Friday, October 29, 2010

Ya Allah...


BismilLahirRahmanirRahim…..
Ya Allah…..
Ku termenung sendirian apabila melihat kertas merah yang pernah ku tulis sebagai azamku…
Targetku untuk mencapai mardhatillah…
Tinggi cita-cita mengalahkan usaha..!
Ah…manusia….selalu handal dalam menutur bicara..
Mengalahkan sang Pencipta…
Angkuh….
Tidak berpijak dibumi yang nyata…
Inginkan diri menjadi solehah…tetapi usaha tidak memadai…
Siapalah aku dimataMu ya Allah..
Aku hanya hambaMu yang hina….
Yang tidak mengenal erti malu…
Sentiasa meminta-minta wlaupun terlalu kerap melakukan dosa…
TARGET!!
Menjadi muslimah solehah pd pandanganNya…
Kadang2 kosong….
Dikaburi dengan keseronokan dunia yang sementara…
Ya Allah….
Ku mohon padaMu….
Tika Kau berikanku kesedaran..keinsafan…ketenangan…
Kau peganglah hatiku kemas2….
Supaya aku tidak lagi berpaling..
Ya Allah…
Sesungguhnya hati ini meronta-ronta ingin menangis….
Kerana aku adalah hambaMu yang sentiasa lupa..alpa..leka…dengan nikmat yang engkau pinjamkan untukku walau seketika Cuma…
Lemahnya diriku saat diuji dengan keindahan sementara…
Ya Allah…

Jadikanlah aku…. Seorang da’ie yang tidak mudah berpaling tadah…
Amin…

No comments: