~Sahabat2~

Thursday, December 1, 2011

titik hitam..



bila hti dinodai dgn titik hitam...
dan..dibiarkan begitu sahaja...
maka..titik itu..akan berubah menjadi tompok-tompok hitam..
bila titik hitam itu...
memenuhi hati...
maka...hati itu..bkn lgi dikawal oleh akal y waras..
tetapi..nafsu y dijadikan raja..

ya Allah...
aku insan y lemah ya Allah..
meskipun ku tahu..dosa dan pahala..
meskipun ku tahu...
ada azab bagi hambaMy u berdosa.
aku...aku tetap dengan kesombonganku..
tidak menghiraukan amaran2mu..

ya Allah..
aku hambaMu yang hina..
bahkan..tidak layak mngirup udaraMu..
tetapi..
aku..masih lagi begini..mmbiasakan diri dgn kesalahn...
dgn dosa2...

ya Allah..
aku merindukan driku dhulu..
disaat aku alpa...
aku lalai..Kau sering mengingatknku dgn amaranMu..

ya Allah..
aku merindui aku yang dahulu..
disaat aku sntiasa dikejutkan olehMu untuk bgn sujud kpdMu..


ya Allah...
ku tanya pd dri...
kenapa smuanya berubah??
ku tidak lagi seperti dlu???
knp ku seakan2 tidak takut kpdMu??
air mataku untukMu seakan-akan kering...!!!

ya Allah...
aku..hamba yang hina..

ya Allah..
berikanlah aku kekuatan...
amin..

3 comments:

Unknown said...

Ya Allah.banyaknya dosaku terhadapmu....

atiqa aris said...

kite x pernah terlambat untok berubah supaya jadi lebih baek:)

muslimah jundullah said...

insyaAllah..krn Allah e2 maha pngampun..n maha pemurah..jnji kita btaubat...:)